להתגבר על האתגרים ולהתמודד עם תחושות קשות בעבודה

כולנו חווים מדי פעם תחושות קשות של עייפות וחוסר רצון לעבוד. יש מליון סיבות שיכולות לגרום לנו לתחושות כאלה  –

אין לנו כח לטפל בלקוח המסויים ההוא ששואב מאיתנו אנרגיות…

יש לנו עומס בעבודה ומרוב שיש ככ הרבה מה לעשות – אין כח לעשות כלום..

ערמת הניירת שמחכה לנו שנסדר אותה לא רק שלא נעלמת אלא הולכת וגדלה..

יום ראשון הגיע, צריך להתחיל שבוע חדש ואנחנו רק מרגישים שבא לנו שהשבת תימשך לנצח…

יש לנו מליון סידורים לסדר שקשורים בבית ובילדים, ואנחנו לא יודעים מתי נצליח "להשחיל" את כל זה עם העבודה שמחכה לנו…

וכך הלאה וכך הלאה… מליוני סיבות ששואבות אותנו אנרגטית ומוציאות לנו את החשק להתחיל לעבוד. אז מה עושים?

אני יודע שהמון אנשים מזיזים את עצמם מכוח האנרציה, מתלבשים ופשוט יוצאים לעבודה, בעיקר כי אין להם ברירה. יום העבודה נגרר ונמשך באנרגיות ירודות ובתחושות לא טובות, והם רק מחכים שהיום ייגמר כדי לחזור הביתה.

מוכר לכם?

אני רוצה לשתף אתכם מה אני עושה כשאני מרגיש את העומס הזה וכשאני יודע שיש לי ככ הרבה מה לעשות, בעיקר כשאת חלק מהדברים שצריך לעשות אני לא ממש אוהב לעשות. אני רוצה לשתף אתכם כי אני מאמין שזה יכול בהחלט לעזור לכם להתגבר על התחושות הקשות ולהתמודד יותר טוב עם יום העבודה שמחכה. זה כבר ידוע שכשהאנרגיות טובות יותר אנחנו מתפקדים טוב יותר, מספיקים הרבה יותר וגם הרבה יותר יצרניים.

ברגעים כאלה שאני חווה בהם תחושות קשות ואנרגיה ירודה, אני מזכיר לעצמי דבר אחד: שהכל משחק.

אני מאמין שכל מה שאנחנו עושים כאן על הכדור הזה, הוא סוג של משחק. קיבלנו במתנה 80-90 שנה להיות כאן ואנחנו רוצים להעביר את השנים האלה הכי טוב שאפשר. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים להיות קצת פחות רציניים, לקחת את הדברים ביתר קלות, לא לעשות דרמה מכל דבר ופשוט לזכר שכמו במשחק – יש כאן חוקים וכללים מסויימים שאנחנו פשוט צריכים לפעול על פיהם.

אבל – וזה אבל גדול – חשוב שנזכור שאת החוקים והכללים של המשחק שאנחנו משחקים בו, רק אנחנו קובעים. הרבה אנשים מתעוררים יום אחד ומגלים שהם משתתפים במשחק, אבל שמישהו אחר קבע בו את הכללים.

אני מזמין אתכם להתחיל לקבוע לעצמכם את החוקים והכללים במשחק החיים שלכם ולהכניס יותר פאן לתוכו.

נכון שיש עבודה, ויש לקוחות ששואבים אנרגיות, ויש דברים שאנחנו צריכים לעשות ולא תמיד בא לנו לעשות אותם, אבל עדיין, אם אנחנו זוכרים שהכל זה בעצם משחק, אנחנו יכולים להחליט שאנחנו לוקחים את הכל ביתר קלות ושאנחנו נקבע לעצמנו חוקים חדשים שיהפכו לנו את ההתמודדות עם האתגרים לקצת יותר מהנה. אחד החוקים יכול להיות למשל שאם אנחנו עושים את מה שצריך –  אנחנו מחלקים פרסים ומצ'פרים את עצמנו בהתאם למשימות שהושלמו.

אין סוף לחוקים שאנחנו יכולים להחליט עליהם – יש כאן מקום נפללא ליצירתיות.

מה שכיף במשחק שמעצם היותו משחק, הוא כייפי יותר, הוא מכניס קלילות לחיים, הוא יכול להיות מפתיע ומהנה, אם רק נחליט שהוא שיהיה כזה.

תורת המשחקיות היא תורת חיים שלמה שאת חלק ממנה אני מלמד בקורס BUSINESS CLASS שאני מעביר, אבל העניין הוא להבין את הרעיון הזה ופשוט ליישם אותו ברמה היומיומית בעבודה ובחיים האישיים שלכם, עם בני הזוג, עם הילדים וכו'.

אז זה בהחלט מה שעוזר לי להתגבר על תחושות קשות כאשר הן מגיעות. אין ספק שזה אתגר לא קטן ולא פשוט להזכיר לעצמנו מדי פעם שזה בעצם משחק, כי אנחנו נוטים, בעיקר מתוך נסיון החיים שלנו עד כה, להיות רציניים, לקחת ללב ולחוות נפילות אנרגטיות כשצצים מולנו האתגרים, אבל עדיין, כשאנחנו נזכרים שזה רק משחק, הכל הופך להיות קל יותר ופחות דרמתי.

אני אשמח לשמוע ממך בתגובות איפה רעיון המשחק הזה פוגש אותך ואם זה נותן לך כיוון מחשבה חדש על איך אפשר להיות באנרגיות טובות יותר שיעזרו לך להיות רווחי יותר ופשוט להנות יותר מהשעות הארוכות שעוברות עליך בעבודה.

מאחל לך המון בריאות ומחשבות טובות,

ניצן

Nitzan