אתרי אינטרנט מתחלקים באופן גס לשני סוגים עיקריים. האחד, אתר שמטרתו להיות כרטיס ביקור מקוון עבורך ועבור המשרד שלך והשני, אתר שמטרתו להניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה. אתר מהסוג הראשון הוא למעשה אתר אשר אמור לשדר ללקוח הפוטנציאלי את ה- "look & feel" שהמשרד מעוניין להעביר לקהל היעד אשר שומע על המשרד באמצעות פלטפורמות שיווקיות אחרות. חשוב שהאתר הזה
ידבר באותה שפה ולא יקלקל את מה שהאסטרטגיה השיווקית הכללית מנסה לבנות.
משרדים המעוניינים להשתמש באתר שלהם כחלק ממאמצי השיווק הפעילים, יבחרו למעשה בסוג השני של האתרים כדי להניע את הלקוח הפוטנציאלי לעשות פעולה כלשהי שתוצאתה היא יצירת קשר עם המשרד ובכך למעשה להתחיל דיאלוג כלשהו, אשר מטרתו הסופית היא להפוך את הדיאלוג להסכם שכר טרחה.
האתר יכול להניע את הגולשים לבצע פעולה ספציפית או מספר פעולות מסוגים שונים כגון יצירת קשר טלפוני, שאלת שאלה מקצועית, שליחת דוא"ל או אפילו הורדה של מוצר תוכן דיגיטלי כלשהו.
כדי ליצור אתר המניע בצורה טובה את הגולשים בו, חשוב מאוד לשים דגש על שני דברים עיקריים: תוכן האתר והמבנה שלו. התוכן והמבנה של האתר הם קריטיים לחוויית המשתמש ולהחלטה שלו אם לבצע את הפעולה שאליה מכוון אותו האתר.
מילת המפתח כאן היא רגש. עורכי דין רבים אשר מטבעם הם אנשים הגיוניים, מנסים לדבר אל ההגיון של הלקוח הפוטנציאלי. אלא שכאשר אנחנו מדברים על הנעה לפעולה, מילת הקסם היא "רגש". רגש הוא הדבר היחיד שיניע את הגולש שלכם לפעול בדרך זו או אחרת. לכן, האפקטיביות של התוכן ומבנה האתר יקבעו כמה טוב עובר המסר השיווקי לגולשים, אילו תחושות יווצרו אצלם ואם התחושות הללו יניעו אותם לפעולה.
בנוסף, תוכן שכתוב נכון וכולל מילות מפתח נכונות, יכריע אם אנשים יוכלו למצוא אותך בקלות במנועי החיפוש.
כשהאתר שלך לא בנוי נכון מבחינה שיווקית, היכולת שלך לייצר באמצעות האתר רשימת לקוחות פוטנציאלים יורדת ובכך גם היקף הסדרי שכר הטרחה החתומים שלך.
מאחר ולאחרונה אני עסוק בשדרוג האתר שלי, בחרתי להכין עבורך צ'ק ליסט של דברים אליהם חשוב לשים לב כשמקימים או כשמתחזקים אתר.
אני ממליץ לך להדפיס את הצ'ק ליסט בהמשך, ולענות על השאלות שכתובות בו, בכנות גדולה, בהקשר של האתר שלך. לאחר מכן סמן לך מה חשוב לשפר בתוכן האתר ופעל לשיפור כדי שהאתר שלך יעשה עבורך את מה שאתה רוצה – יזרים אליך לקוחות פוטנציאליים איכותיים.
אז אנחנו מתחילים:
1. האם יש לך כותרות מסקרנות? כדאי להשתמש בטקסט בראש התוכן כדי למשוך את תשומת לב הגולש להמשך קריאה.
2. האם הזכרת את הבעיה הכואבת של הלקוח והסברת על הצורך בפתרון? דבר על הבעיה, הבהר את הצורך בפתרון והזכר את השרות שלך בהקשר הזה.
3. האם אתה משתמש במילים קלות להבנה? חשוב לכתוב את תוכן האתר שלך בשפה מדוברת ופשוטה, שכולם יכולים להבין. חשוב להימנע משימוש במילים מהז'רגון המקצועי שרק עורכי דין מבינים, כך הגולש ירגיש נוח ומובן יותר.
4. האם שילבת מילות מפתח בתוכן שלך? שילוב של מילות מפתח בהן משתמש קהל היעד שלך, יגרום לגולשים הרלוונטים להגיע אליך מהר יותר דרך מנועי החיפוש.
5. האם אתה מתמקד בצרכי הלקוחות שלך? חשוב להתגבר על הצורך לספר בעיקר עליך ועל התעודות שלך ולהתמקד יותר בבעיות הלקוח ובמתן אינפורמציה מעשית לגולשים שמבקרים אצלך באתר.
6. האם אתה זוכר לכתוב על התועלות של השרות שלך ולא רק על תכונות השרות?
מה הכוונה? – תכונה זה: "המשרד שלנו מתקדם מבחינה טכנולוגית" . התועלת היא: "אנחנו יכולים לתקשר איתך בדרך שנוחה לך – סקייפ, טלפון, מפגשי ועידה אינטרנטיים או בכל דרך אחרת שתבחר מכל מקום בו תהיה".
7. האם החומר הכתוב באתר שלך עונה על השאלה שתמיד, אבל תמיד, הגולש שואל את עצמו – "מה יוצא לי מזה?"
8. האם אתה מציע לגולשים מספר דרכים להיות בקשר איתך? חשוב לעודד את הגולש להיות יותר מעורב ע"י שאילת שאלות והפניית הגולש לערוצי תוכן נוספים – פייסבוק, לינקדין, בלוג וכו'.
9. האם יש לך באתר אפשרות לאסוף כתובות אימייל של גולשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים שלך? ניתן להציע לגולשים לקבל ממך ידע / טיפים חשובים / מידע רב שקשור לבעיות בהן אתה מתמחה, בדרך של חוברת או דו"ח מיוחד שיישלח לכתובת האימייל שהגולש יכניס. המטרה היא כמובן לתת ערך רב לגולשים ולייצר לך רשימה של כתובות אליה תוכל להמשיך ולשלוח, בכפוף לכללי האתיקה, חומרים מרתקים מתחום הידע שלך, ובכך לגרום לרשומים ברשימה להכיר אותך ולהשתמש בשירותיך בבוא היום.
10. האם יצרת קישורים בתוך הטקסט שמובילים את הגולשים לדפים פנימיים יותר באתר שלך, שם הם יוכלו למצוא יותר פרטים על מה שתפס את עיניהם בדף הבית?
11. האם, במגבלות כללי האתיקה, האתר שלך משקף את העשייה שלך בתחום?
12. האם הטקסט שלך מניע את הגולש לפעולה? חשוב לציין בכל דף מהו הדבר הבא שאתה רוצה שהגולש יעשה: לחץ כאן, כתוב לי תגובה, הכנס שם ואימייל וכו'.
13. האם התוכן באתר שלך כתוב במבנה שמתאים לקריאה באינטרנט? הקריאה באינטרנט מאופיינת ב"רפרוף" שגורר אחריו קריאה מעמיקה יותר, לכן חשוב שהתוכן שלך יהיה ברובו מעוצב בצורה של כותרות מושכות ונקודות (בולטים).
14. האם בדקת שאין שגיאות כתיב בטקסטים שלך? תמיד כדאי לתת למישהו נוסף לעבור על הטקסטים שלך לפני הפרסום.
15. האם צמצמת את התוכן שלך ומחקת טקסט שאין בו באמת צורך? אתר עמוס מייצר אצל הגולשים תחושה לא נעימה. הורד מילים מיותרות כך שהמשפטים שלך יהיו מדוייקים יותר והרעיונות שלך יהיו ברורים יותר.
16. האם מספר הטלפון דרכו אתה מעוניין שיצרו איתך קשר מופיע במקום בולט בעמוד הבית להבדיל מעמוד "צור קשר"?
17. הקפד להכניס תמונה לאתר שלך. תמונה טובה יכולה לחבר לקוחות פוטנציאליים אליך ואל האישיות שלך. הקפד שהתמונה שלך תהיה תמונה טובה ומזמינה. אם אין לך עדיין תמונה טובה, הצטלם בזריזות והכנס לאתר.
18. האם הכנסת וידאו לאתר? לאחרונה, הותר השימוש בוידאו באתר של עורך הדין. וידאו עושה עבודה נפלאה והוא פלטפורמה נהדרת להתחבר לקהל הלקוחות הפוטנציאליים. אם שוחחנו קודם על תמונה באתר ועל הפוטנציאל הטמון בה, הוידאו עושה עבודה עוצמתית לא פחות.
בניית אתר ותחזוקו מצריכה הרבה חשיבה אבל כשהאתר בנוי וכתוב היטב – הוא בהחלט כלי שמשרת היטב את הפעילות השיווקית שלך.
כתבו לי בתגובות איך הצ'ק ליסט הזה סייע לכם!
בהצלחה