תקשורת אפקטיבית לגיוס לקוחות

שיווק הוא אחד הדברים החשובים ביותר למשרד עורכי דין על מנת ליצור זרם עבודה יציב אולם לרוב עורכי הדין אין תכנית שיווקית ורוב השיווק שכן נעשה, נעשה בצורה אינטואיטיבית ולא מדוייקת, ובהתאם לכך – התוצאות.

אחד התירוצים השכיחים ביותר לחוסר עשייה שיווקית הוא ששיווק עולה הרבה כסף ולא תמיד יודעים אם הוא אכן יניב את התוצאות הרצויות.
אז זה נכון שיש אפשרות להשקיע בכמה ערוצי שיווק ובהחלט יש צורך לוודא מראש שאכן הם יניבו את התוצאות הרצויות אולם היום, בפוסט הזה אני רוצה להזכיר לך שאחת הדרכים היעילות ביותר לשווק את השירותים המשפטיים שלך אינה תלויה באחרים ואינה עולה כסף.
הדרך הזו נקראת "תקשורת אפקטיבית".

חשוב לזכור שכאשר אני מדבר על תקשורת הכוונה היא לכל דרך בה אתה מתקשר עם הלקוחות הקיימים שלך או עם הלקוחות הפוטנציאלים שלך וזה יכול להיות בהרצאות, פורומים, מיילים שאתה שולח, סמינרים, מאמרים, ראיונות במדיה ועוד.

אם כן, תקשורת אפקטיבית היא אחד הכלים החשובים והאפקטיביים ביותר שיש לך לגיוס לקוחות. תקשורת אפקטיבית איננה סתם שיחת חולין, כי אם תקשורת עם מטרה ברורה אשר צריכה לכלול 5 אלמנטים בסיסיים כדי ליצור את האפקט הרצוי.

במידה והתקשורת שלך עם הלקוחות תכלול רק חלק מחמשת האלמנטים הללו, אתה לוקח סיכון שהתקשורת שלך עם הלקוח לא תהיה אלא בזבוז זמן.

1.   תדירות

בניגוד למה שרבים חושבים, תקשורת יציבה ועקבית של עו"ד עם לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאליים מגבירה את הביטחון של הלקוח בעו"ד. יש גם מחקרים המדברים על כך שלקוח פוטנציאלי צריך להיות ב"מגע" משמעותי עם עורך הדין לפחות 7 פעמים כדי לבטוח בו עד כדי שירכוש שירותים משפטיים ממנו. לכן, חשוב שהתקשורת שלך עם לקוחותיך תהיה בתדירות גבוהה ולאורך זמן. אל תחשוש להיראות "נודניק".

2.   התייחס לכאבים של הלקוח

אחת הסיבות העיקריות שגורמות ללקוח לדחות את ההחלטה אם לשכור שירותיו של עו"ד היא חוסר דחיפות. לקוחות אינם מודעים תמיד להשלכות של ההמתנה וכיצד הסוגיה שלהם עלולה להתפתח לרעתם. בתקשורת שלך עם הלקוח כדאי לך להדגיש את התוצאות השליליות שתביא לו הישיבה על הגדר.

אחד הכוחות המשמעותיים שמניעים אנשים באופן כללי לפעולה הוא "הרצון להימנע מסבל". התייחסות נכונה מצידך והבלטת התוצאות השליליות כאמור תגביר את רצון הלקוח לעשות את מה שניתן, ובמקרה זה לשכור את שירותיך, כדי להימנע מסיטואציה שלילית שעלולה לגרום לו כאב.

3.   תן ללקוח ערך

דאג לכך שבתקשורת שלך עם הלקוח, המסר שלך יהיה מעניין וייתן לו ערך רב. כאשר אני מדבר על ערך רב אני מתכוון לידע מעשיר בעזרתו יוכל הלקוח הקיים או הלקוח הפוטנציאלי להבין טוב יותר את מצבו.
השתדל לפשט את העניינים ולכתוב או לדבר בשפה שמובנת על ידי מי שאינם עורכי דין. הלקוח לא מעוניין ללמוד משפטים אלא לקבל מושג כללי.

4.   לתקשר כאוטוריטה

לקוחות אוהבים שעוה"ד ייקח מנהיגות ויוביל אותם לפתרון הבעיה שלהם. פחות חשוב להם איך, אבל חשוב שהם ירגישו שיש על מי לסמוך. תקשר באופן ישיר, הגד בדיוק את מה שאתה רוצה לומר ואל תשמע מתנצל. שדר את הבטחון שיש לך במסר אותו אתה רוצה להעביר.

5.   הנעה לפעולה

התקשורת שלך עם הלקוח צריכה להסתיים בעידוד משמעותי לפעול ולא להשאיר את המצב על קנו. הלקוח צריך שיגידו לו מה לעשות ומתי לעשות. כמובן, שההנעה לפעולה תתחשב בכללי האתיקה ותנוסח בקפידה.

לסיכום, חפש כל הזדמנות כדי לתקשר עם הלקוחות שלך. זה לא עולה כסף, זה נותן המון ערך ללקוחות שלך, זה מציג אותך כאוטוריטה בתחומך ובעיקר – זהו מפתח הזהב לזרימה עקבית ויציבה של עבודה משפטית למשרד שלך.

אשמח לקרוא כאן למטה את תגובתך ומהו הדבר הראשון שאתה הולך ליישם ולגייס בתקשורת עם הלקוחות שלך כבר עכשיו.

Nitzan