יש כמה וכמה סיבות שגורמות לעורכי דין למאוס במקצוע הזה, להרים ידיים או פשוט לקום בכל יום לעבודה עם תחושות לא טובות של חוסר ברירה או תסכול מרוב מחשבות על מתי כבר יגיע הרגע הזה שהמשרד "יתייצב", שיהיה זרם לקוחות קבוע ושההכנסה תהיה מפנקת יותר.
מתוך כל הסיבות, בחרתי לכתוב על 7 הסיבות הכי נפוצות לחוסר הצלחה של עורכי דין ואני בטוח שזה יעניין אותך לקרוא עליהן. לצערנו, המציאות מראה שמקצוע עריכת הדין הוא אחד המקצועות הכי "ננטשים". ידעתם את זה?
אמנם בכל שנה מצטרפים כ-3000 עורכי דין חדשים לשוק, אבל במקביל, רבים הם עורכי הדין שפורשים מהמקצוע ועושים "הסבה מקצועית" – עורכי דין שלא ממצים את עצמם, משקיעים את כל זמנם בעבודה קשה, לא מרוויחים מספיק, משלמים מחיר אישי כבד, ובסופו של דבר, אחר כמה שנים של הסבל הזה – שונאים את המקצוע, מרימים ידיים, ו….מפספסים את ההזדמנות הגדולה.
אז לפני שאתם נוטשים את המקצוע מרוב תסכול, או משלימים עם המציאות העגומה… קראו על 7 הסיבות לכשלון עורכי הדין – כי זה בהחלט יכול להיות אחרת:
סיבה ראשונה לחוסר ההצלחה: הפער
יש פער עצום בין איך שעורכי דין "תופסים" את המקצוע לפני ההסמכה ולאחריה. הזוהר שבמקצוע פתאום מחוויר עם שעות העבודה הבלתי נגמרות, הלחץ וחוסר האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים. מן הסתם אתם מכירים את זה. העבודה הקשה סביב השעון לא דומה כלל למה שציפיתם כשהחלטתם ללמוד משפטים.
המקצוע הנחשק ביותר לפתע מתגלה כאחד המקצועות הקשים והתובעניים ביותר. הפער הזה מייצר תסכול יומיומי עמוק שמשפיע על הצלחה שלכם לאורך זמן.
סיבה שניה לחוסר ההצלחה: שכ"ט נמוך מדי
ברור לכם שאתם חייבים להגדיל את מספר הלקוחות כדי לשרוד, כדי להרוויח יותר , כדי להיות קיימים. הטעות הכי גדולה של עורכי הדין היא שהם נגררים למשחק ה"שופינג" שהלקוח עורך כשהוא עובר מעו"ד אחד לשני, מברר מחירים ומנפנף בהם. כדי "לתפוס" את הלקוח רוב ורכי הדין מורידים את המחירים
ומציעים לעשות את העבודה בשכ"ט נמוך.
הורדת מחירים היא צעד הרסני לכל עסק ובמיוחד בשוק שנמצא במיתון, תעשייה שלמה יכולה להפיל את עצמה כשעושים תחרות על המחיר הנמוך.
כדי לצאת מהתחרות הזאת אתם חייבים להיות מודעים לערך שאתם נותנים ללקוח ואתם חייבים לדעת להבהיר ללקוח את הערך הזה. עדיף לכם פחות לקוחות שמשלמים יותר מאשר יותר לקוחות שמשלמים פחות.
סיבה שלישית לחוסר ההצלחה: שגרה משעממת ומייאשת
כמה שנים אפשר לעשות עוד מאותו הדבר? כשאתם מרגישים שאתם כל הזמן במרדף אחר הלקוח הבא, סופרים כל הזמן את השקלים אתם מצליחים להכניס כתוצאה משכה"ט הנמוך שאתם גובים, בסוף נמאס לכם.
נמאס לכם גם מהלקוחות שמציקים לכם ומתקשרים אליכם בשעות לא שעות, בלי לכבד את הזמן שלכם, ונמאס לכם גם שאתם לא מצליחים הגיע למכון הכושר מתי שאתם רוצים, או להיות עם המשפחה יותר זמן..
בסופו של דבר אתם רוצים משהו אחר, ואם אתם לא יודעים איך לנער את המערכת שלכם ולצאת מהשעמום והייאוש האלה, מהר מאד אתם מוצאים את עצמכם מחפשים עיסוק אחר או ורסיה אחרת לעיסוק הנוכחי.
סיבה רביעית לחוסר ההצלחה: חוסר בקשרים
יכול להיות שאתם לא האנשים הכי מקושרים בעולם. יכול להיות שאתם די מסוגרים ולא יודעים איך לפתח קשרים, ולכן כשאתם חושבים על להביא עוד לקוחות, אתם לא באמת יודעים מאיפה להביא אותם. צמיחה עסקית מהירה אינה נעשית לבד אלא ע"י קשרים, שיתופי פעולה, חיבור לאנשי מפתח, והסתובבות בחוגים הנכונים.
רבים הם עורכי הדין שאינם יודעים כיצד לפתח מערכת כזאת של קשרים שיכולה להזניק את המשרד שלהם קדימה ולכן מוצאים את עצמם דורכים במקום ולעיתים חסרי אונים מול הנושא הזה של הבאת לקוחות חדשים.
פיתוח מערכות יחסים שמניבות לכם תוצאות זוהי מיומנות שאתם יכולים בהחלט ללמוד לפתח והיא מתחילה קודם כל, כמו כל דבר אחר, סטייט אוף מיינד שלכם.
סיבה חמישית לחוסר ההצלחה: עבודה עם לקוחות שלא מתאימים
כל אחד יודע שבשביל עבודה איכותית צריך לשלם. גם הלקוח שעושה "שופינג" ועובר בין כמה וכמה עורכי דין כדי לקבל הצעות מחיר, יודע את זה ובהחלט ייתכן שיבחר בסוף לעבוד עם עורך הדין שייתן לו את הביטחון והתחושה הטובה לגבי התוצאה ולא בהכרח עם זה שייתן את הצעת המחיר הכי נמוכה.
הבעיה היא שברגע שאתם מכניסים לקוח שמה שחשוב לו זה לא להוציא הרבה כסף, כשלכם בכלל חשובים דברים אחרים כמו למשל קצוענות ואיכות,
כל העבודה איתו תהיה לא נינוחה, וגם תגרום לכם לבזבז זמן יקר עליו במקום לנצל את הזמן הזה להבאת לקוח אחר מתאים יותר.
סיבה שישית לחוסר ההצלחה: משרד עו"ד הוא עסק לכל דבר.
באוניברסיטה ובמכללות למשפטים, מלמדים את הסטודנטים להיות משפטנים מעולים ובקיאים ברזי החוק אבל מה שלא מלמדים שם זה איך להצליח מבחינה עסקית וכלכלית כעורכי דין.
אתם יכולים להיות עורכי הדין הכי מוכשרים בעולם אבל יהיה לכם קשה מאד לנהל את המשרד שלכם בהצלחה עד שלא תפנמו שאתם לא רק משפטנים אלא גם בעלי עסק, וכבעלי עסק אתם חייבים שיהיו לכם מיומנויות הכרחיות לבעלי עסק – אתם חייבים להבין בשיווק, במכירות, בתמחור, בניהול וכו',
ואם לא הוכשרתם לכך מעולם, איך בדיוק תדעו לעשות את זה?
חשוב שתדעו שמעט הכשרה עסקית יכולה לקחת אתכם רחוק מאד וזה בדיוק חלק מהחזון של THE LAWYERS PLACE-
ללמד אתכם להיות בעלי עסקים מצליחים ולהקנות לכם מיומנויות הכרחיות להצלחה.
סיבה שביעית לחוסר ההצלחה: קיבעון מחשבתי
רוב עורכי הדין חושבים שהסיבה העיקרית לחוסר ההצלחה שלהם היא חוסר ידע בשיווק. אם רק יידעו איך להביא לקוחות – הכל יסתדר המשרד יפרח! לכן הם עושים ועושים ועושים הרבה מאד דברים כדי להתקדם, כדי להזרים עוד לקוחות וכמובן – כדי להרוויח יותר כסף בשורה התחתונה.
חלק קטן מהם אף התחיל להשקיע בקורסים וללמוד את השיטות האחרונות הכי חדשניות בשיווק, בשרות לקוחות, בנראות של המשרד וכו', אבל בסופו של דבר, רוב המאמצים האלה לא נושאים פרי ואורך הנשימה נגמר ואין ברירה אלא לסגור את המשרד ולחזור להיות שכירים או אולי לפתוח משרד חדש במתכונת אחרת, או פשוט לעשות הסבה מקצועית – כל אחד והכיוון שלו.
ולמה? כי בשורה התחתונה, את הדבר הכי חשוב שצריך לעשות כדי להצליח ושהוא הסיבה העיקרית שבגללה עורכי דין רבים לא מצליחים – הם לא עושים. הם לא עושים סוויץ' בראש. וכשאני אומר "סוויץ' בראש" אני מתכוון לכך שהם לא כיווננו את הראש שלהם להצלחה ולא עשו עבודה על הצד המנטלי שלהם כך שכל מערכת ההפעלה שלהם, שנמצאת בין האזניים, תדחוף אותם לכיוון הנכון ותייצר להם הצלחה (וכמו שכבר כתבתי – בשום מקום לא לימדו אותם את זה).
שימו לב!
כל 7 הסיבות קשורות למה שעובר לנו בראש:
סיבה ראשונה – הפער: תחושת אכזבה נוצרת כתוצאה מפרשנות שנתנו. אפשר לשנות פרשנות ולהרגיש אחרת לגמרי.
סיבה שניה – שכ"ט נמוך מדי: אין כל סיבה להמשיך ולגבות שכ"ט נמוך אם אתם מודעים היטב לערך שאתם נותנים ללקוח ואם אתם סומכים על עצמכם ש"תספקו את הסחורה".
סיבה שלישית – שגרה משעממת: שעמום נובע מחוסר התפתחות. אם תקפידו להיות במסגרות שמקדמות אתכם ומצמיחות אתכם – תמיד יהיה לכם מה לחדש ומה לעשות אחרת כדי להנות מהעבודה שלכם.
סיבה רביעית – חוסר בקשרים – גם כאן עניין הקשרים שלכם תלוי בהחלטה שאתם מקבלים שאתם הולכים לעבוד על הנושא הזה. זה גם קשור לסטייט אוף מיינד איתו אתם פונים לאנשים כדי ליצור איתם קשרים מניבים.
סיבה חמישית – עבודה עם לקוחות לא מתאימים: כשאתם ממוקדי מטרה ויודעים היטב מי קהל הלקוחות שלכם ופועלים נכון כדי לגייס אותו, אתם לא במקום של "חייבים לקבל כל תיק" שמגיע אליכם.
סיבה שישית – משרד עו"ד הוא עסק לכל דבר: – ברגע שמפנימים שעורך דין עצמאי זה לא רק להיות משפטן אלא גם להיות בעל עסק שצריך מיומנויות לניהול העסק, מתחילים להתנהל אחרת והתוצאות מגיעות.
סיבה שביעית – קיבעון מחשבתי: טוב, מעצם הכותרת של הסיבה השביעית אתם כבר מבינים שמדובר במשהו שהוא בראש שלנו….
אתם רואים? בסופו של דבר כל הסיבות לנטישת המקצוע ולפספוס הגדול נטועות בראש שלנו, בסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו, ובדרך שבה אנחנו מגיבים ל"מציאות".
אני לא יודע מה עוד לכתוב ולומר כדי להבהיר לכם את הנקודה הכל כך משמעותית הזאת להצלחתכם כעורכי דין, ולכן אומר רק זאת:
אם אתם לא בסטייט אוף מיינד הנכון להצלחה – אם יש לכם מחשבות מעכבות ואתם בטוחים שמה שאתם חושבים על התנהלות נכונה עולם עורכי הדין זו האמת היחידה ובנוסף – אתם לא פתוחים ללמוד איך לנפץ את תקרת הזכוכית שלכם הסיכויים שתצליחו בגדול – נמוכים למדי.
לא יעזור! כל השיווק והמכירות שאתם עושים ושעוד תעשו לא יניבו לכם תוצאות בסדר גודל שאתם רוצים עד שלא תעשו "סוויץ' בראש" וה"טרמוסטט" שלכם יהיה מכוון להצלחה!
האם אתם מוכנים לשינוי אמיתי ופריצה קדימה? האם אתם מוכנים לפתוח את עצמכם לרמה הבאה ?
למעשה כולם היום יודעים שהכל מתחיל ונגמר בראש, אבל לא כולם יודעים מה זה באמת אומר לעשות שינוי בראש אשר מוביל עו"ד להצלחה, מה זה אומר שעו"ד מתכוונן להצלחה, מה זה אומר לעבוד על החלק המנטלי שלך ולכוון את מערכת ההפעלה שתצעיד אותך בכיוון הנכון?
איך תכל'ס עושים את זה בפועל?
קבוצה נוספת של עורכי דין מובילים יוצאת איתי לדרך בקרוב. אנחנו הולכים ללמוד איך לעבוד חכם במקום לעבוד קשה, איך לקצר תהליכים ולייצר תוצאות מיידיות ואיך לא להתפשר על ההצלחה האישית והכלכלית. אני מזמין גם אותך ללחוץ על הקישור, לקבל עוד פרטים ולהצטרף אלינו למחזור הקרוב של Lawyers Business Class, הקורס היחיד בישראל לעו"ד שמבטיח לך תוצאות ומלמד תוך 6 שבועות איך להפוך את הידע המשפטי שלך לכסף ואת המשרד שלך להצלחה כלכלית. הקורס זוכה לתשבוחות רבות ובוגריו הגדירו אותו כקורס משנה חיים.
את כל הפרטים על הקורס הכל כך חשוב הזה אפשר למצוא בלחיצה כאן>>>.
*(שימו לב – מספר המקומות מוגבל).