אמנות כתיבת המסרים השיווקיים

היום אני רוצה לחלוק איתכם כמה טיפים חשובים על אמנות כתיבת המסרים השיווקיים. בין אם אתם משווקים ותיקים או עושים את צעדיכם הראשונים לתוך עולם יצירת התוכן, היכולת ליצור מסר משכנע היא מיומנות שבאמת יכולה לבדל אתכם ולעזור לכם להגדיל את זרם הלקוחות.

בואו נתחיל:

1. הכירו את הקהל שלכם:

עוד לפני שתתחילו לכתוב, כנסו לראש של הקהל שלכם. מהן נקודות הכאב, הרצונות והאתגרים שלהם? התאימו את המסר שלכם כך שיהדהד איתם ברמה האישית. הבנת הקהל שלכם היא אבן היסוד של תקשורת אפקטיבית.

2.תפסו את תשומת ליבם:

חשוב ללכוד את תשומת הלב מההתחלה. קווי הפתיחה שלכם צריכים להיות ממגנטים, למשוך את הקורא פנימה ולעודד אותו להמשיך לקרוא. הציגו שאלה, שתפו עובדה מפתיעה או עוררו רגש שמעורר סקרנות כבר בכותרת.

3. התמקדו בתועלת הלקוח, לא בתכונות:

למרות שחיוני להדגיש את התכונות של השירות שלכם, הקסם האמיתי מתרחש כאשר אתם מציגים את היתרונות שלו. עזרו לקהל שלכם לדמיין כיצד ישתפרו חייהם על ידי העבודה המשותפת איתכם. אילו בעיות תפתרו עבורם?

4. הסבירו את תחושת המוגבלות:

תמיד קיימת מוגבלות כלשהי בהצעות שלנו ללקוחות – זה יכול להיות שירות או הטבה שניתנים לזמן מוגבל, זה יכול להיות עלות שירות שניתנת כרגע במחיר נמוך יותר בגלל סיבה כלשהי, זה יכול להיות מספר הלקוחות המוגבל שיכול להנות משירות מסויים שלכם, שכן אתם לא יכולים להעניק תשומת לב ברמה כזאת לעשרות לקוחות. המוגבלות תמיד איכשהו קיימת. עודדו פנייה מיידית אליכם על ידי כך שתספרו להם על המוגבלות במסר שלכם.

5. היו תמציתיים וברורים:

בעולם המהיר של היום, טווחי הקשב הם בני חלוף. היו ברורים, תמציתיים וישירים. הימנעו מללמד אותם משפטים או להשתמש במלים גבוהות, כמו גם מפרטים מיותרים. כוונו לפשטות מבלי לוותר על עומק המסר שלכם.

6. ספרו סיפור מרתק:

בני אדם משוועים לסיפורים. אנחנו מתחברים רגשית עם נרטיבים. שקלו לשזור סיפור במסר השיווקי שלכם – סיפור שמהדהד עם המותג שלכם ומשתף ברמה הרגשית את הקהל שקורא את המסר.

7. קריאה חזקה לפעולה:

הנחו את הקהל שלכם מה לעשות הלאה. בין אם מדובר בצלצול אליכם, הרשמה לניוזלטר או חקירה נוספת של האתר שלכם, קריאה ברורה ומשכנעת לפעולה היא חיונית להנעת הפעולות הרצויות.

8. בדיקה וחזרה:

שום מסר שיווקי לא חקוק באבן. אמצו מחשבה של שיפור מתמיד. בצעו A/B (בדיקה ניסיונית של כמה מסרים אל מול השוק), בדקו אלמנטים שונים של המסר שלכם, נתחו את התוצאות וחדדו בהתאם. אופטימיזציה היא תהליך מתמשך.

9. תוכן מותאם לנייד:

עם העלייה בשימוש בנייד, ודאו שהמסר השיווקי שלכם ניתן לעיכול בקלות במכשירים שונים. פסקאות קצרות, נקודות תבליטים ואלמנטים מושכים מבחינה ויזואלית תורמים לחוויה טובה יותר בנייד.

10. התאמה אישית חשובה:

במידת האפשר, התאימו אישית את ההודעה שלכם. השתמשו בשם הנמען, התאימו תוכן בהתאם להעדפותיו, ושיקלו העברת הודעות מפולחות לפלחי קהל שונים. התאמה אישית משפרת את הרלוונטיות.

זכרו, יצירת מסר שיווקי משכנע היא גם אמנות וגם מדע. יצירה שעוסקת בהבנת הקהל שלכם, יכולת שכנוע, ושיפור מתמיד. בין אם אתם מתקשרים באמצעות אימיילים, מדיה חברתית או ערוצים אחרים, העקרונות הללו תמיד עומדים בבסיס המסר.

אם יש לכם שאלות כלשהן והתלבטויות בכל מה שיכול לסייע לכם לנוע קדימה – יכולים להשאיר פניה בתחתית העמוד. אני כאן כדי לתמוך בהצלחה שלכם.

בשורות טובות

ניצן

Nitzan