שיווק אפקטיבי מחוץ לדיגיטל

 

לאחרונה העברתי שיחת זום בלתי פורמלית בנושא "שיווק בעולם האמיתי". אני שולח אליכם נקודות שעלו במפגש שלנו. יחד עם אקשן אייטמס שתוכלו ליישם באופן מיידי.

1. המרכיבים של שיווק מוצלח

השוק: לצורך שיווק נכון ואפקטיבי חשוב מאוד להכיר את פלח השוק אליו אנחנו פונים וללמוד אותו בצורה יסודית.

המסר: המסר השיווקי הוא למעשה הדרך בה אנחנו יוצרים קשר עם פלח השוק הנבחר בשפה ובעניינים הרלוונטיים אליו באופן שמתמזג בצורה אותנטית עם ה-DNA שלנו כבעלי משרד ונותני שירותים.

הפלטפורמה: הבחירה הנכונה של פלטפורמה מדויקת להעברת המסר המדויק לקהל היעד הנבחר.

עשינו את ההבחנה בין פרסום לשיווק. לצערי בעלי משרדים רבים רוכשים "שטחי פרסום" בדיגיטל וגם בעיתונות הכתובה כדי להעביר מסרים לא ברורים, לא מדויקים ולא מניבים.

פרסום אמור להיות תוצאה של תהליכי עומק בהבנת פלח השוק הרלוונטי, הצרכים שלו, הכאבים שלו והחיבור הפוטנציאלי שלו לערך הייחודי שיש למשרד להציע לו.

במהלך הדיון שלנו, התעמקנו במרכיבי הליבה הנ"ל אשר מהוויים את היסוד לכל שיווק נכון ואפקטיבי. רק חיבור טוב בין פלח השוק למסר והפלטפורמה יניב זרימה של שפע לקוחות למשרד.

2.  נקודה נוספת שמאוד בלטה במפגש הייתה העובדה שבעלי משרד רבים לא רואים עצמם כמשווקים אלא כמשפטנים

לכן, ברגע שהשיווק הדיגיטלי הלך וגבר, רבים מהם בחרו לזנוח את השיווק בעולם האמיתי ולהסתתר מאחורי מסך ומקלדת.

הבהרתי שהנוכחות הדיגיטלית בהחלט חשובה אלא שהבסיס האיתן למשרד עורכי דין מצליח מתבסס קודם כל על שיווק בעולם האמיתי. היכולת לייצר בסיס רחב ומוצק המאפשר למשרד לקבל הפניות על בסיס קבוע ללא השקעה כספית משמעותית.

3. לצורך מימוש הפוטנציאל השיווקי בעולם האמיתי – אין "טריק" שיווקי אחד בודד שעובד לכולם, יש נושאים רבים ואפשרויות רבות בהן ניתן לעסוק. היצירתיות משחקת תפקיד חשוב.

אני יכול לסכם את השיחה באמצעות 3 טכניקות לשיווק בעולם האמיתי:

1. הפניות: לקוח מביא לקוח

 

מיצוי הפוטנציאל האדיר של הפניות שקיים בקרב קהל הלקוחות המרוצים של המשרד. להפוך את המשרד למשרד המעודד באופן פרואקטיבי את לקוחותיו להפנות לקוחות פוטנציאליים לקבלת שירות מהמשרד.
איך? חזרו ללקוחות וותיקים

דרשו בשלומם, והציעו את תמיכתכם ושירותיכם גם לחברים שלהם.

2. רתימת כוחן של בריתות אסטרטגיות

בין הנושאים המסקרנים שנסקרו, חקרנו את הפוטנציאל המדהים של בריתות אסטרטגיות ומינוף בעולם האמיתי.

בניית מערכות יחסים מועילות הדדיות עם אנשי מקצוע וארגונים אחרים יכולה להיות game changer בדרך להשגת המטרות העסקיות של המשרד.

איך? עברו על רשימת אנשי הקשר שלכם

חפשו שיתוף פעולה עם עסקים אחרים בעלי נגיעה לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם:

  • חפשו שותפויות עם עסקים בעלי שירות משלים מנקודות מבטו של הלקוח. אלה עסקים המשרתים קהל יעד דומה מבלי להיות מתחרים ישירים.
  • שיתוף פעולה במאמצי שיווק משותפים, אירועים או הסכמי הפניה צולבים. בניית שותפויות אלה עם תועלת הדדית יכולה להוביל לזרימה מתמדת של לקוחות בעולם האמיתי.

3. דברו בפני קהל! שירגישו אתכם ולא רק יקראו אתכם

עם כל הכבוד לאינטרנט, ולדיגיטל אין כמראה עיניים ומשמע אוזניים. בדקו היכן אתם יכולים לתת ערך ייחודי.

הפעילו וובינר

צרו הזדמנויות להשמיע את היכולות והידע הייחודיים שלכם.

איך? דברו בפני קהל לקוחות פוטנציאליים

חפשו הזדמנויות לדבר בפני קהל המתאימות למומחיות המשפטית שלכם. דיבור בכנסים, סמינרים או אירועים בתעשייה לא רק ממצב אתכם כסמכות בתחומכם אלא גם מאפשר אינטראקציה ישירה עם לקוחות פוטנציאליים. זוהי דרך רבת עוצמה להציג את הידע שלכם ולבנות אמון.

וטיפ אחרון – צרו לכם קבוצת שווים

Brainstorming הוא תמיד קטליזטור לפיתוח עסקי

יצירת קבוצה שחבריה נבחרים בקפידה אשר יש להם נגיעה לקהל היעד הרלוונטי מזויות שונות. החיבור הזה, תוך סיעור מוחות על בסיס קבוע הוא פוטנציאל גדול לייצור גישה ושירות מבודלים ומבוססי ערך לקהל הלקוחות הפוטנציאלי.


הגישות הללו נועדו לעזור לכם לשפר את הנוכחות שלכם בעולם האמיתי, לבסס את עצמכם כמומחים משפטיים מהימנים ולמשוך לקוחות חדשים שמעריכים את המומחיות שלכם. על ידי יישום עקבי של טכניקות אלה, אתם תהיו בדרך להרחבת בסיס הלקוחות שלכם בעולם הלא מקוון.

אם יש לכם שאלות כלשהן, או שיש צורך בהדרכה נוספת לגבי הדברים הנ"ל, אל תהססו לפנות אליי. 

אני כאן כדי לתמוך במאמצים ובהצלחה שלכם.

שנדע ימים טובים יותר ונצא מחוזקים.

Nitzan