ניהול משרד בתנאים של חוסר ודאות

ב- 19.10.23 קיימתי פגישת זום-קפה, בנושא "ניהול משרד בתנאי חוסר וודאות". לצערי הנושא עלה בנסיבות הנוראיות בהן אנחנו נמצאים לאחר מתקפת הטרור הנפשעת על העוטף.

עם זאת, חשוב מאוד היה לי להעביר מסר ברור והוא שכל אלה המסוגלים לכך ומעוניינים בכך, צריכים ככל הניתן להמשיך בפעילות העסקית שלהם, להמשיך לתת מענה ללקוחות הזקוקים להם ולתמוך, על ידי כך, בעצמם, במשפחה, בלקוחות ובמדינה שאינה יכולה להרשות לעצמה, לעמוד מלכת.

בפגישה התמקדנו בנושאים רבים שקשורים למצב הבלתי ודאי שבו אנו נמצאים, ואיך כעורכי דין ורואי חשבון עצמאיים יכולים להתמודד עם האתגרים הללו.

שתי סוגיות שעלו מאוד חזק אצל רוב המשתתפים הן:       

1. ההתמודדות האישית

עם חוסר המיקוד וחוסר היכולת לעבוד בצורה יעילה בימים אלו

2. התמודדות עסקית 

עם התחושה שבימים נוראים אלה, קשה מאוד לשווק ולמכור, מבחינה רגשית.

ימים אלה שונים מכל מה שהיכרנו ונוצרים קשיים בהתמודדות עם חוסר הוודאות החדש שהופיע פתאום. אך למרות זאת, המשימה שלנו, כאנשי מקצוע, היא למצוא את הוודאות בתוך חוסר הוודאות, להביאו לסביבת העבודה שלנו ולשרת את לקוחותינו בצורה הטובה ביותר שאנחנו מסוגלים.          

המקצוע שלנו הוא מקצוע אישיותי ומנהיגותי. זה הזמן להראות ולהמחיש ללקוחות שלנו שאנחנו מתפקדים, שאנחנו נמצאים שם עבורם ושאנחנו עמוד שדרה שאפשר להישען עליו. הכלכלה, כפי שהסברתי, יוצרת ביטחון אישי וודאות באספקטים מסוימים. תרומתנו לביטחון האישי שלנו, של המשפחות שלנו, של הלקוחות שלנו ושל המדינה היא להמשיך ולספק את השירותים המקצועיים שלנו, גם בזמנים קשים.

כדי ליצר התנהלות אישית אפקטיבית יותר נתתי מספר כלים יעילים במיוחד:

גמילה דיגיטלית 

להגדיר מראש כמה זמן אני צורך אקטואליה מהערוצים הדיגיטליים ולעשות מאמץ לעמוד בזה.

 
תאום ציפיות אישי 

לערוך תיאום ציפיות בנסיבות, לגבי המטרות החודשיות בתקופה הקרובה.

 
לקבל החלטה ברורה

על מספר שעות העבודה ביום

 
למי שיש עובדים

לתת כללי עבודה ברורים לצד גמישות והכלה לאלה הזקוקים לכך.

 
לייצר הפרדה ברורה

בין העיסוק בענייני הבית והמשפחה לבין ענייני המשרד והעבודה, גם אם זה אומר עבודה בפיצול שעות.

 
לאלה שנשארים בבית

לצורך חידוד המחשבה, חשוב לצאת מהבית ולשנות אווירה ואנרגיה. כמובן שהיציאה היא למקומות שאתם מרגישים שם בטוחים עם מרחבים מוגנים.

 

בהמשך התמקדנו באספקטים העסקיים מול הלקוחות.

 חשוב בכל שיחה עם לקוח או לקוח פוטנציאלי לזהות תחילה את רמת הקירבה שלו לאירועים.

יש קבוצות משמעותיות באוכלוסיה שבימים אלה אינם לקוחות פוטנציאליים בגלל האירועים שחוו. יש חשיבות עליונה להיות רגישים לנושא. כמובן שחשוב לסייע לאלו הזקוקים לכך, גם אם אין שכר בצד עזרה זו.

חשוב לחתור למגע עם כל הלקוחות הקיימים ולהתעניין בשלומם. לראות איך ניתן לסייע להם בימים אלה.

 הצרכים של חלק מהלקוחות השתנו. תשומת לבכם לעניין.

לגבי נושא השיווק, הוא כמובן צריך להתחבר לתקופה בה אנחנו נמצאים. 

חשוב שכל אחד ימצא את החיבור האותנטי שלו בין תחום התמחותו, לצרכי הלקוחות בימים אלו, בין אם השתנו ובין אם לאו.

חשוב להימנע מלהפחית משמעותית את פעילות המשרד ובוודאי שחשוב להימנע מלהשביתה לחלוטין.

ברגע שתחל חזרה לשגרה, יהיה מאוד קשה לחדש פעילות שהופסקה.

 

לסיום,

 

הצגנו פתרונות מעשיים כיצד לעבוד מרחוק, התמקדות בטכנולוגיה כגון זום, חשיבות המגע עם הלקוחות והזדמנות לחדד מיומנויות וליצור קשרים חדשים דווקא בזמנים אלו. חלק מבעלי המשרדים מרגישים שיש פחות לחץ בעבודה. נצלו את הזמן לאותם דברים שבימים רגילים אתם לא מצליחים להגיע אליהם בגלל עומס בעבודה.

אני מזמין אתכם להצטרף אלי למפגשי הזום-קפה הבאים. יש בכך ערך אמיתי, ואני בטוח שכל אחד מכם יוכל למצוא בו תועלת.                 
בתקווה לימים טובים יותר

Nitzan