האם פיתחתם את אסטרטגית המיתוג שלכם?

בשוק עורכי הדין התחרותי של היום, עורכי דין רבים כבר הפנימו את החשיבות המכרעת של נושא השיווק והמיתוג. אני מניח שגם אתם נמנים בין עורכי דין אלה ובוודאי יש לכם כבר אתר באוויר ואולי אפילו ערכתם תהליך של אופטימיזציה, אתם כבר מזמן בפייסבוק והתחלתם לכתוב בלוג. אבל, האם פיתחתם את אטרטגיית המיתוג שלכם? או שבעצם כל המאמצים שלכם הם לשווא ?

מיתוג הוא סימן ההיכר שלכם או של המשרד שלכם. זה לא משחק או תחפושת, זהו הבסיס העסקי החשוב מכל. מדוע שלקוח פוטנציאלי יבחר דווקא בכם או במשרד שלכם כדי לרכוש את השירותים המשפטיים להם הוא זקוק. הרי מספר עורכי הדין הוא גדול וכנראה שיש כמה עורכי דין טובים גם בתחום בו אתם עוסקים. יחד עם זאת, לא הרבה עורכי דין עושים צעד מיתוגי של מדוייק ולכן רובם מוצאים כסף אך לא זוכים לקצור את הפירות מהשקעה זו.


מיתוג - אתגר העומד בפני עורכי דין

הניסיון שלי מראה, כי עורכי דין שמנסים לגעת בנקודה זו מרימים ידיים מהר מדי בגלל האתגר הגדול. זה לא נוח לחפש מה מייחד אותי מעורכי דין רבים בעלי רקע וניסיון דומים. לעתים זה נראה בלתי אפשרי למצוא ייחוד שכזה. לפעמים זה לא רק לא נח אלא גם מפחיד. מה יקרה אם אני אגיע למסקנה שאין אצלי משהו מיוחד? מה יקרה אם אגיע למסקנה שאין סיבה מיוחדת שיגיעו דווקא אליי? מה זה אומר על העתיד המקצועי שלי? מה זה אומר עליי? חוסר הנוחות והפחד הם לא עניין רציונאלי אלא עניין רגשי המנוהל היישר מלוח הפיקוד של תת המודע שלנו ולכן צריך להבין את החשיבות שבמיתוג להמשך הקריירה ולקבל החלטות מתוך מודעות פרקטית בנושא.


אסטרטגיה מיתוגית - חוזקה , כישרון ומוניטין.

אסטרטגיה מיתוגית היא נדבך בעל חשיבות גדולה כאשר מדובר בניהול משרד עצמאי. האסטרטגיה המיתוגית היא השם שלכם, המוניטין שלכם והיא גם הדרך בה אתם נתפסים בעיני הלקוחות! אל דאגה, אם תקדישו לכך את הזמן והמשאבים הנחוצים אין לי ספק שתגלו מה מיחד אתכם. אנחנו פשוט לא דומים אחד לשני ולכל אחד מאיתנו הייחוד שלו. הייחוד הזה, שאתם יודעים שקיים בכם למרות שלא תמיד אתם יודעים לשים עליו את האצבע או איך לספר עליו לעולם בהקשר המקצועי שלכם, הוא זה שעשוי להביא לצמיחת הקריירה המשפטית שלכם.

אסטרטגיית המיתוג שלכם היא המראה שלכם בה תראו את ההשתקפות של מי אתם באמת ומי שאתם רוצים להיות. אם עדיין לא ברור לכם למה לקוח צריך להגיע דווקא אליכם אל תצפו שהלקוחות ידעו לעשות את הבחירה. למתג את עצמכם או את המשרד שלכם בשוק רווי בעורכי דין, זה כמו להדליק פנס בחדר חשוך.

פיתוח אסטרטגיה מיתוגית הוא בהכרח החיבור לכישרונות וליכולות שלכם. זה יכול להיות החוזקה שלכם בבית המשפט או דווקא ניהול המו"מ מחוצה לו, היכולת להגיע להסכמי פשרה או היכולת ללכת עד הסוף. חשוב לזכור שהמיקוד ביכולות האלה והתקשור שלהם בעקביות בקול חד, ברור ובטוח ללקוחות הפוטנציאליים, יבסס את תהליך בניית המיתוג שלכם לאורך זמן.


מה מייחד אתכם ?

לעיסוק בשאלה מה מיחד אתכם ולמיקוד בחוזקות וביכולות שמאפיינות אתכם נוסיף גם את הערכים אשר אתם רוצים להעניק ללקוחות שלכם. לא, לא מדובר כאן בערכים מסוג "טוב למות בעד ארצנו" אלא ערכים של שירותיות, יצירתיות, מקצועיות, מנהיגות, נאמנות, יסודיות וכד'. ערכים אלה נותנים ללקוח הפוטנציאלי את הסיבה "לאהוב" אתכם ולרצות להקשיב למה שיש לכם להגיד, לקרוא את הבלוג שלכם ולהמליץ עליכם לחבר. זה בעצם הופך את הלקוחות שלכם לאוהדים שלכם וכעורכי דין עצמאים בשוק רווי עם מגבלות פרסום קשות, אתם רוצים וצריכים הרבה אוהדים.

לסיכום, חשוב לזכור שמיתוג הוא מה שהלקוחות שלכם חושבים עליכם וכמובן שיש לכך קשר ישיר וברור ליכולות שלכם ולייחוד שלכם. זוהי אחת הדרכים החשובות בעזרתן תוכלו להתבלט ולמשוך אליכם לקוחות. אל תתנו לעצמכם להתגלגל במקצוע, קחו אחריות והנהיגו את הקריירה להצלחה באמצעות החלטות אסטרטגיות מקדמות. קחו בעלות על המיתוג שלכם ותקלו על הלקוח הפוטנציאלי את ההחלטה. הצלחה היא לא עניין של מזל, זו שיטה!


רוצה גם לדעת מהי השיטה ?

קבוצה נוספת של עורכי דין מובילים יוצאת איתי לדרך בקרוב. אנחנו הולכים ללמוד איך לעבוד חכם במקום לעבוד קשה, איך לקצר תהליכים ולייצר תוצאות מיידיות ואיך לא להתפשר על ההצלחה האישית והכלכלית. אני מזמין גם אותך ללחוץ על הקישור, לקבל עוד פרטים ולהצטרף אלינו למחזור הקרוב שלLawyers Business Class , הקורס היחיד בישראל לעו"ד שמבטיח לך תוצאות ומלמד תוך 6 שבועות איך להפוך את הידע המשפטי שלך לכסף ואת המשרד שלך להצלחה כלכלית. הקורס זוכה לתשבחות רבות ובוגריו הגדירו אותו כקורס משנה חיים.

את כל הפרטים על הקורס הכל-כך חשוב הזה אפשר למצוא בלחיצה כאן>>>

Nitzan