איך עולים על הנתיב המהיר?

בעולם שאנו חיים היום כולם רוצים הכל מהר, כאן ועכשיו! זה כולל גם אותנו עורכי הדין אשר רוצים קריירה מניבה המתפתחת במהירות. יחד עם זאת, אנו חווים אתגרים רבים ובכלל זה שוק רווי ותחרותי בתחום עיסוק שאסור לפרסם בו. אז איך בכל זאת עולים על הנתיב המהיר?

אתמול בבקר נסעתי בנתיב המהיר מכיוון ירושלים לת"א. ללא ספק חוויה מעניינת. למרות שעות השיא, הגעתי ממודיעין לת"א בחצי שעה בלבד, כאשר אני צופה בצידו הימני של הנתיב בפקק ענק של מכוניות בשלושה נתיבים בהם עומדים תקועים כל אלה שהחליטו לא לשלם בעבור נסיעה מהירה יותר.

לפני שנים, כששמעתי על המיזם של הנתיב המהיר לראשונה, הוא נראה לי לא רציני. אפילו מטופש. זה בטוח לא יעבוד, חשבתי לעצמי. איך אפשר ליצור נתיב בודד לצד שלושה נתיבים אחרים, כאשר הנסיעה בו תהיה מהירה יותר. הפרוייקט גם נראה לי לא "נכון". איך יכול להיות שהגורם אשר ינתב את התנועה יהיה עלות נסיעה בנתיב? (ככל שעמוס יותר בכביש הפתוח כך יקר יותר לנסוע בנתיב המהיר) מי ייסע בנתיב הזה בכלל?!

לכן, כבר אז החלטתי שאני לא נוסע בנתיב המהיר. אני ממשיך בשלי. כך יום יום יצאתי לעבודה לתוך פקק אחד גדול בו ביליתי לפחות כשעה וחצי. העובדה היא שרוב הנהגים נוסעים בנתיבים הרגילים המביאים אותם כל בקר ליעדם באיטיות  מתמשכת. רק מעטים בוחרים בנסיעה בנתיב המהיר, תהא הסיבה אשר תהא. רק מעטים מגיעים ליעדם במהירות רבה יותר למרות שכולם רוצים בכך.

אני מזמין אתכם להניח לצורך מאמר זה, שכל הנהגים היוצאים בבקר לת"א מכיוון דרום הם עורכי דין אשר אם הייתה רק ניתנת להם ההזדמנות היו רוצים לעלות על הנתיב המהיר לקריירה מניבה ומתפתחת במהירות. יחד עם זאת, רק מעטים בסופו של דבר עולים על הנתיב המהיר. תהא הסיבה אשר תהא.

חלקם לא מאמינים שזה יעבוד, חלקם חושבים שזה מטופש, אולי הם חושבים שמה שנידרש מהם פשוט "לא נכון".  אולי הם לא מוכנים לצאת מאזור הנוחות לעשות את מה שנידרש. אולי זה פשוט בגלל הרגלים שקשה לשנות או מפני שהם מאמינים שלנסיעה בנתיב המהיר יש מחיר גבוה מדי.

החדשות הטובות הן, שהנתיב המהיר קיים אבל רק מעטים יעלו עליו. אלה שיעלו על הנתיב המהיר, יהיו אלה אשר יבינו שעורכי דין רבים עומדים בפקק תנועה אחד גדול וכדי לעקוף את הפקק ולהגיע ליעד במהירות המרבית, צריך לעשות משהו שונה ממה שעושים כולם. משהו אחר אשר יניב תוצאות אחרות – צריך לבחור בנתיב המהיר.

אז איך עולים על הנתיב המהיר?

ראשית – מבהירים בצורה מיטבית מהו היעד שלנו ולאן אנחנו באמת רוצים להגיע. שנית – מתמקדים בתועלת שתצמח לנו מהעלייה על הנתיב המהיר ובודקים היטב שהיא אכן מסייעת לנו להגיע אל היעד הנבחר. שלישית –  מפנימים שיתכן שבכדי לעלות על הנתיב המהיר בקריירה יהיה צורך "לשלם" מחיר בדמות יציאה מאזור הנוחות, שינוי תפיסה, אימון היד החלשה, שינוי הרגלים ושיטות עבודה ואף שחרור גורמים מעכבים.  ללא ספק אלה שיעלו על הנתיב המהיר יהיו אלה שבאמת רוצים ובאמת מוכנים להנהיג את עצמם ואת הקריירה שלהם לשלב הבא. אז השאלה היא, האם אתם נשארים עם כולם בפקק או ש-השנה הזו היא השנה שלכם. השנה בה תעלו על הנתיב המהיר.

קבוצה נוספת של עורכי דין מובילים יוצאת איתי לדרך בקרוב. אנחנו הולכים ללמוד איך לעבוד חכם במקום לעבוד קשה, איך לקצר תהליכים ולייצר תוצאות מיידיות ואיך לא להתפשר על ההצלחה האישית והכלכלית. אני מזמין גם אותך ללחוץ על הקישור, לקבל עוד פרטים ולהצטרף אלינו למחזור הקרוב של Lawyers Business Class , הקורס היחיד בישראל לעו"ד שמבטיח לך תוצאות ומלמד תוך 6 שבועות איך להפוך את הידע המשפטי שלך לכסף ואת המשרד שלך להצלחה כלכלית. הקורס זוכה לתשבחות רבות ובוגריו הגדירו אותו כקורס משנה חיים.
את כל הפרטים על הקורס הכל-כך חשוב הזה אפשר למצוא בלחיצה כאן>>>.

*(שימו לב – מספר המקומות מוגבל).

Nitzan